شناسهٔ خبر: 176212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات پروژه احداث راه روستایی گردو کنگک شهرستان بویراحمد

گردو کنگگ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان بویراحمد، از اجرای عملیات پروژه احداث راه روستایی گردو کنگک در شهرستان بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمیدرضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بازدید از محور روستایی گردو کنگگ در شهرستان بویراحمد گفت: قرارداد پروژه احداث راه روستایی گردو کنگک، سی ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان علی رغم مشکلات اجتماعی آغاز شده است.

پیمانجو افزود: روستای گردو کنگگ در محدوده شهرستان بویراحمد یکی از معابر روستایی مجاور راه فرعی و قدیم یاسوج - شیراز دارای ظرفیت های گردشگری، آبزی پروری و باغداری است.

پیمانجو، روستای گردوکنگگ را روستای بالای ۵۰ خانوار اعلام و تصریح کرد: طول این معبر روستایی دو کیلومتر است که علی رغم نزدیکی به مرکز استان با ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری، محصولات کشاورزی و شیلات مغفول مانده است؛ ضمن اینکه تلاش هایی در خصوص محرومیت زدایی با ساخت پل و سواره روی مناسب در سال‌های آتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان انجام شده است.

وی گفت: معارضات مردمی یکی از علل عقب ماندگی این روستا است و مردم جهت برون رفت محرومیت باید جهت احداث جاده ایمن روستا با دولت همکاری کنند.

پیمانجو اظهار کرد: اصلاح ترانشه ها برای تامین عرض بستر و تامین محل کانال های هدایت آب (قنو) و خاکبرداری محل پل ها تا حدودی تامین شده است و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در این جاده به همین منظور است و از نظر ما مناسب نیست، با وجود تامین ماشین آلات راهسازی و فعالیت در این مقطع توسط پیمانکار انتظار همکاری بیشتر توسط مردم، بخشداری، دهیاری و اهالی محترم روستای گردو کنگگ می رود.